Weboldalak készítése
"Jelen kell lenni a világhálón!" - jól ismert, sokat hallott mondat ez. A cégek igyekeznek is megfelelni ennek a modernkori elvárásnak.
Készítenek, készíttetnek egy weblapot. Hogyan is? Kétféle megoldás közül szoktak többnyire választani.
Az első megoldás-féle az, amikor abból indulnak ki, hogy: "Nem olyan nagy ügy az a weblap, meg tudom azt csinálni én magam is, vagy megkérem a szomszéd fiát, az tanul informatikát a gimiben, meg különben is ott ül egész nap a gépnél. A lényeg, hogy legyen valami és kerüljön minél kevesebbe."
A másik pedig az, hogy: "Profi kell ide, legyen azon az oldalon minden, ami csak kell. Forogjon ott a sarokban az embléma, ez a csík meg villogjon, legyen olyan le-felnyíló menü, meg minden modern dolog. Nem baj, ha akármennyibe is kerül, mert ez majd hozza az ügyfeleket."
Talán mondanom sem kell, de egyik sem jelent jót. Az oldal elkészül, ingyen, kis vagy nagy pénzből és ennyi. Nem hozza az ügyfeleket, esetleg néha-néha valaki megtalál minket telefonon vagy e-mailben. Ez is valami, de ahhoz képest, amit egy weblap tudhatna....
A legfontosabb követelmény nem maga a jelenlét, nem csupán a weblap megléte!
A weblapnak számos célnak kell megfelenie, de ettől nem kell sem a létrehozásának, sem a fenntartásának sokba kerülnie, csupán figyelmet, gondosságot, pontosságot igényel.
A weboldalát természetesen Ön is létrehozhatja egyedül, de a létrehozás minimális költsége miatt talán mégis célszerűbb olyanra bízni, aki már járatos a weboldalak világában. Hiszen az időt, amit erre fordítana, valószínűleg máshogy is fel tudja használni és így elkerülhetővé válik, hogy a szakértelme, gondos munkája ellenére egy nem megfelelő weboldalt hozzon létre, mert elkövet néhány közkeletű hibát, tévútra viszi néhány közkeletű tévedés.
Csak kettőt említenék meg példának.
Az első: Rendkívül gyakori hiba, hogy az oldalt nem az olvasóknak, a megrendelőknek, hanem önmagunknak készítjük el. Nem azokat az adatokat tartalmazza, amikre az oldal látogatói kíváncsiak, hanem azokat, amiket mi akarunk elmondani magunkról. Ha pedig fel is töltjük a valóban fontos, érdeklődésre számot tartó anyagokat, akkor nem azok kapják a főszerepet, a legszembetűnőbb helyeket. A látogató, megrendelő, információ kereső szemével kell látni, fejével kell gondolkodni!
A második: Bedőlünk annak a közkeletű tévhitnek, hogy csak fizetős tárhelyen készíthet egy cég weboldalt magának. Vajon miért lenne az jó, ha mi, akik hatékony és gazdaságos megoldásokat kínálunk a különböző problémákra, mi nem olyat választunk, ami hatékony és gazdaságos? A weboldal lényege nem az, hogy fizetős, vagy nem fizetős a tárhely, hanem az, hogy mit tartalmaz az oldal, mennyire kezelhető és ilyen célra könnyen találhatunk olcsó vagy akár ingyenes megoldásokat is. (Természetesen más reklámjaitól menteset!)
A jól elkészített weboldal kiemeli a világháló rengetegéből, már első ránézésre észrevehetővé teszi a cégét. Éppen úgy felkelti a figyelmet, mint egy zöld szántón, a sok egyforma, sarjadó vetés közül kiemelkedő, virágzó fa. Azonban a figyelemfelkeltésnek nem az a megfelelő módja, ha drága, csupacsillogó-izgőmozgó weboldalt készítünk, hanem az, ha elegáns, visszafogott, nyugalmat, magabiztosságot, rendezettséget, szakértelmet sugárzó, informatív oldalt!
A világhálón nem csak jelen kell lenni, de észrevehetőnek kell lenni ...és ha már oda csalogattuk a weboldalunkra a látogatókat, akkor el is kell látni őket a megfelelő információkkal.
Erről a weboldal tartalma valamint a webadminisztráció menü pont alatt olvashatnak néhány gondolatot.
Keressen és kérjen ajánlatot!
E-mail: infoszponzor@gmail.com
|